Szélvédő javítás tájékoztató
A szélvédőjavítással lehetőséget kapunk arra, hogy tovább használjuk a megsérült szélvédőt!
Tehetjük ezt anélkül, hogy ki kellene cserélni („faragni”) a járműben. Hiszen az új („1 napos”) szélvédő sem „kavicsálló”! Ameddig gazdaságosan javítható nem érdemes felesleges kockázattal (beázás, bepárásodás, műanyag alkatrészek törése gumikéderek szaggatása, jármű karosszéria sérülése) a cserét kezdeményezni.

Ezt abban az esetben javasoljuk, amikor a serülés már nem javítható mértékű, vagy a javítás költsége olyan összegű lenne, amit gazdaságtalannak ítélünk meg.
A sérülés megjavításának elsődleges célja a zavartalan funkcionalitás, azaz tovább használható maradjon a szélvédő. Természetesen ez pozitív vizuális javulással is együtt jár, azaz kevésbé lesz látható, zavaró a javítást követően.
A sérülések nagyon sokfélék lehetnek. Egyforma sérülések nincsenek, csak hasonlóak. Az üvegen kialakult sérülést meghatározza a tárgy becsapódásának szöge, mérete, sebessége, formája.

A mai modern járművek „laminált”, azaz több rétegből álló esetlegesen kívülről színezett, hővédett, fűtőszálas szélvédővel rendelkeznek. Az üvegrétegeket egy fólia választja el egymástól, ami a sérült szélvédő egyben maradását biztosítja. A keletkezett sérülés csak abban az esetben javítható amennyiben a felső rétegben alakult ki. Ennek megállapítása a szélvédőjavító feladata!